Woon in het kader van het festival Hide & Seek een Perzisch muziekconcert bij van de groep Atine in het atrium van het museum!

Event

Hide & Seek Festival 2022: Een Perzisch muziekconcert in het museum!

Twee concerten: om 18u30 en om 20u30
Museum van de Nationale Bank van België
Warmoesberg 57, 1000 Brussel
Kaart en routebeschrijving
Reserveren is verplicht

Op woensdag 24 augustus zal het museum 's avonds uitzonderlijk open zijn voor het Hide & Seek festival, georganiseerd door Muziekpublique. Het doel van dit muzikale evenement is om de toeschouwers de mogelijkheid te bieden gedurende een week op verschillende ongewone locaties concerten bij te wonen. Er wordt traditionele muziek aangeboden, die afkomstig is uit alle hoeken van de wereld en een rijke en veelzijdige klank heeft. Ontdek de volledige programmatie van het festival hier.

Het museum van de Nationale Bank heeft het genoegen om Atine en hun betoverende Perzische melodieën te verwelkomen. Met hun muziek willen deze vier Iraanse artiestes het traditionele Perzische muzikale erfgoed, en meer bepaald de negentiende-eeuwse poëzie, opnieuw tot leven brengen en daarbij hun persoonlijke composities delen; Atine is een Perzisch woord dat ‘samen’, maar ook ‘onuitgegeven’ betekent. De combinatie van instrumenten zoals de târ, qanun en percussie met zang levert een krachtige en toch zachte muziek op die de luisteraar uitnodigt op een reis en zelfreflectie. Het Hide & Seek festival geeft je als deelnemer ook de kans om het gebouw van de voormalige bank Union du Crédit de Bruxelles te (her)ontdekken in een ongewone en intieme sfeer. Het ensemble Atine zal op 24 augustus twee concerten geven, het eerste om 18u30 en het tweede om 20u30. Reserveren is verplicht en kan via de website van Muziekpublique.

Reservatie en tickets:

Concert van 18u30